Oracle Apex – Datamart

گزارش‌دهی Datamart
ساخت اپلیکیشن‌های گزارشگیری تعاملی با داده‌های پراکنده.

به دست آوردن یک تصویر کامل و دقیق از سراسر سازمان، یا حتی در داخل یک بخش، اغلب بسیار چالش برانگیز است. داده‌ها در سیستم‌های متعدد نگهداری می‌شوند، گزارش‌های موجود محدود هستند و همیشه جزئیات لازم برای تصمیم‌گیری آگاهانه کسب و کار را فراهم نمی‌کنند، سخت است تا محدود کنیم چه کسی چه چیزی را می‌تواند ببیند و از نقض داده جلوگیری کنیم، و اجرای گزارش‌های آماده ممکن است ساعت‌ها طول بکشد. استفاده از APEX و قابلیت‌های گسترده گزارش‌گیری و تجسم داده‌ها، توسعه داشبوردهای مناسب برای جوامع مختلف کاربران را به مراتب ساده‌تر می‌کند.

همگرایی داده‌ها
اولین قدم برای اینکه بتوانیم به درستی در سراسر یک سازمان گزارش دهیم، بارگذاری مجموعه داده‌های مختلف به داخل پایگاه داده، یا تعریف سرویس‌های وب RESTful است که توسط APEX مصرف می‌شوند.

امنیت دقیق
می‌توان داده‌ها را محدود یا حتی قرمز کرد تا گروه‌های مختلف کاربران فقط داده‌های مناسب را ببینند.

گزارش‌دهی جامع
APEX شامل گزارش‌های تعاملی است که به کاربران نهایی امکان می‌دهد داده‌ها را به طور گسترده‌ای دستکاری کنند، بنابراین آنها می‌توانند به راحتی نحوه نمایش داده‌ها را برای برآورد نیازهای خاص خود تغییر دهند. این شامل انتخاب و ترتیب ستون‌ها، فیلتر کردن، مرتب‌سازی، محاسبات، جمع‌ها و حتی قابلیت محوری کردن داده‌ها است. کاربران نهایی حتی می‌توانند گزارش‌های خود را فقط برای خودشان ببینند یا برای همه منتشر کنند.

کارایی
عملیات داده‌ها به طور مستقیم در پایگاه داده اوراکل انجام می‌شود، به جای اینکه حجم زیادی از داده‌ها به یک لایه میانی منتقل و سپس دستکاری شوند. پایگاه داده اوراکل همچنین شامل تعداد زیادی از عملکردهای تحلیل داده‌های موردی است که می‌توان آنها را در یک اپلیکیشن APEX اوراکل استفاده کرد.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *