اوراکل اپکس چیست؟

اوراکل ای پکس اولین ابزار برای توسعه و پیاده سازی سیستم (اپلیکیشن) های تحت وب با SQL و PL/SQL می باشد.تنها با استفاده از یک مرورگر (Web browser) شما می توانید اپلیکیشن های وب حرفه ای با طراحی زیبا، بصورت Responsive، انجام عملیات و کنترل بر روی دیتابیس را بر روی دسکتاپ و موبایل ایجاد کنید.
شما می توانید اپلیکیشن های خیلی بزرگ(سازمانی) و پیچیده و چند زبانه همانند Oracle Store را ایجاد کنید. اوراکل ای پکس درون دیتابیس اجرا شده و اجازه بزرگ شدن اندازه اپلیکیشن ها را در اجتماعات برزگ اماکن پذیر می کند.
توسعه و ایجاد اپلیکیشن برای اوراکل ای پکس کاملا دیتابیس محور می باشد.
ایجاد و توسعه اپلیکیشن های دسکتاپ و موبایل.
دانستن فقط دانش SQL ,PL/SQL برای توسعه دهندگان.
ایجاد و توسعه و اجرا اپلیکیشن ها ۱۰۰ درصد تحت وب می باشد.
فریم ورک بدون وارد کردن کدبرنامه (Declarative) برای ایجاد سریع اپلیکیشن ها (RAD) و تمام مراحل تولید نرم افزار.
در یک سرور، بر روی لپ تاپ، در محیط های ابری Cloud و RAC و هر محیطی که دیتابیس اوراکل موجود می باشد قابل نصب و اجرا می باشد.
ایجاد و توسعه نرم افزار در هر جایی فقط با داشتن یک مرورگر و دسترسی به سرور از طریق شبکه.

شعار اوراکل ای پکس
(پشتیبانی کامل، آماده برای محیط های سازمانی، بدون هزینه اضافی)
اگر شما لایسنس دیتابیس اوراکل را داشته باشید یعنی اوراکل ای پکس را هم دارید. از سال ۲۰۰۴ ، APEX پشتیبانی کامل و بدون هزینه را فقط با داشتن دیتابیس شامل می شود. با استفاده از Oracle Application Express هزاران مشتری توانسته اند که اپلیکیشن هایی با مقایسی برای راه حل های کوچک تا سیستم های بحرانی خیلی بزرگ ایجاد کنند.
Solution راه حل
APEX براحتی توسط توسعه دهندگان داخلی و افرادی که دارای تجربه های فراوان در محیط های بزرگ دارند مورد استفاده قرار می گیرد.توسعه دهندگان سیستم هایی برای راه حل های کوچک تا سیستم های بحرانی خیلی بزرگ و پیچیده را ایجاد می کنند.
Scalability مقیاس پذیری
موتور APEX بصورت مستقیم بر روی دیتابیس اجرا می شود. از تمام منابع و امکانات دیتابیس بهره برداری کامل را دارد که می تواند تاثیر بسزایی در طراحی داشته باشد. و همچنین می توان برای کارایی بهتر در محیط هایی که دارای دیتای بسیار زیاد(ExaData) می باشد از (Real Application Cluster(RAC استفاده کرد.
Security امنیت
فریم ورک APEX چندین ویژگی امنیت را برای کاربران فراهم آورده است. احراز هویت (Authentication) کاربران بوسیله LDAP, Oracle Single-Signon, Oracle Database credentials یا HTTP Header. همچنین می تواند از ویژگی های دیتابیس نظیر Virtual Private Database و Real Application Security نیز استفاده کند.

برچسب ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.